vineri, 22 iunie 2012

o alta zi de vara

O alta zi de vara...

Ajung la birou de regula inaintea celorlalti. Imi pun cafea, deschid computerul, accesez email-ul. Citesc toata corespondenta. Raspund sau nu... Incep apoi sa vina colegele. Isi spala canile de cafea (pentru ca raman manjite de ruj din ziua precedenta), balangane apoi linguritele in cani, mestecand lenes zaharul si laptele... Alina se deplaseaza de la un birou la altul cu tot cu scaun pentru ca este insarcinata. 
Doua colege fumeaza si ma corup uneori sa cobor cu ele la tigara. Este atat de cald incat nici tigara nu o poti savura... Omor un purice care intentiona sa ma ciupeasca de incheietura mainii. Burta ii pocneste si un strop de sange statut, imi stropeste tastatura... 
Citesc in fuga alte email-uri, raspund, apoi ma apuc de lucru. Fara sa imi dau seama se face ora 12. 
Colegele se foiesc deja de o ora, intrebandu-se cand mananca. De fapt, ele se intreaba de la ora zece acelasi lucru, obsesiv, in fiecare zi. Manuela are lipsa de fier, desi mananca fara satz. Ai spune ca tot timpul mesteca ceva. Ii spun ca are tenie si ma face scarbos... Laura isi sufla nasul. Apoi din nou isi sufla nasul... Georgianei ii suna telefonul: "Alo, da! Ce faci, de ce nu m-ai sunat", se rasteste anemic la prietenul ei. Si ea este cu gandul la mancare...  
Ma uit la ceas si ma intreb de ce nu m-a sunat mama sa ma cheme la masa. Andreea ma roaga aproape mieunand sa schimb bidonul la dozator. In acest timp ma suna mama: 
- Ce faci draga, te mai astept mult?
- Vin in zece minute! Ce ai de mancare? - intreb direct interesat
- Rata cu varza, imi raspunde ea, santajabil.
- Bine, ajung in trei minute!
Ma intorc la birou cu eclere. Fetele sunt in pofte. Pe Alina, care este insarcinata, o cred. Celelalte profita sa depuna doar un strat protector pentru iarna lunga ce va sa vina.
Este foarte cald. Atat de cald incat colegele isi trag de elasticele sutienelor ca pustanii de prastii. Nu le mai suporta. Le aud cum le plesnesc peste umeri. Vorbesc cu mine si se scarpina aiurea... Le fac atente ca eu nu ma scarpin, desi ... am si eu nevoile mele. Rad si apoi se imita una pe alta cum se scarpina... Uneori vin si fara sutiene, doar cele mai indraznete...
Imi beau si eu cafeaua pusa dimineata. Injur cu patos cand mai primesc vreo tema de la un client. Termin ce am inceput dimineata. Avem sedinta, ne taram pana in cusca leilor, unde stam o ora. Mai fac un raport si vad ca fetele incep sa inchida calculatoarele. Este ora 17.30. Sirena din port a sunat de mult... Trebuie sa iau carne de la supermarket, am nevoie de proteina, rata s-a risipit deja prin celule... Cand vad carne cruda, ma ia tremuratul, cred ca am fost lup in alta viata. Ies cu cosul gol, dar iar am dat o suta cincizeci de lei pe nimikuri.
Ajung acasa, mancam, vorbim, facem... planuri si adormim fericiti pentru ca ne-am vazut si azi...




Niciun comentariu: