joi, 28 iunie 2012

Cainele mosului si al babei...

In blocul nostru, pe acelasi nivel al palierului unde locuim, traiesc doi batrani veniti acum multi ani din zona Moldovei. Ne-am invatat ca ei sa plece la tara primavara si sa se intoarca toamna, dupa caderea brumei.
In primavara aceasta nu au mai plecat, acuzand diverse afectiuni medicale si ramanand deci sa se trateze corespunzator. Nu au copii. De fapt, au o fata infiata, insa aceasta a refuzat sa-i mai viziteze, dupa indelungi neintelegeri. Sunt oameni de la tara, care nu si-au abandonat vechile obiceiuri. S-au debransat de la incalzirea centralizata iar iarna se incalzesc cu... mai multe paturi.
Seara, scot grijulii pe casa scarii sacosa de gunoi, care, ajutat de caldura, se transforma pana dimineata intr-un monstruoasa bomba... lichida, ce coboara cu tupeu pana la nivelul inferior...
De cateva luni, isi luasera o catelusa de talie mica, pe care o scoteau tot pe casa scarii pentru diverse nevoi... Vecinii s-au prins cu greu de unde provin carnaciorii urat mirositori de pe trepte dar si baltile de langa presurile usilor lor. Saptamana aceasta au aparut doua castroane emailate in care tronau apa si un fel de mancare, in fapt bucati de paine inmuiate intr-o zeama cu multa grasime. Asta a pus capac la toate, sa mergi pe scara si sa te feresti sa nu calci in ...strachini...
Am vorbit cu vecinul din perete, spunandu-i ca ii voi lua babei potaia intr-un sac si i-o voi duce la marginea orasului, insa mi-am dat seama ca animalul nu are nicio vina...
Azi dimineata, in timp ce coboram scarile, am vazut baba care bodoganea ceva singura.
- Ce ai patit vecina? – am intrebat oarecum neinteresat.
- Am pierdut „cânili”! – mi-a raspuns cu zambet de-a dreptul tamp.
- Cum asa? – zic, eliberat de gandurile negre avute cu o zi in urma.
- Dracul sa-l ia, si asa vroiam sa-l dau. La doua luni fata! L-am cautat peste tot, parca a intrat in pamant!
- Imi pare rau sa aud asta! Am sperat insa în gandul meu ca bietul caine a avut inspiratia sa o stearga intr-un moment de neatentie al babei si sa spere la o viata mai buna.
Acum sper sa nu-si aduca o capra, care sa le aminteasca de traiul sanatos de la tara...

Niciun comentariu: