marți, 25 septembrie 2012

Ursul inchipuit si instrumentele de tortura

Am descoperit acum trei ani un loc superb de facut picnic. Este in rezervatia Bucegi, pe Valea Simonului, pe malul raului Simon. Destul de curat, langa un drum forestier, ce apartine de comuna Bran, am petrecut mereu cateva ore de liniste, aer curat si bere racita in apa repede de munte. Pana azi, cand nu ne-am mai putut bucura de liniste asa cum o faceam de fiecare data.
Si asta din cauza ... ursilor care au pus pe jar imaginatia tuturor orasenilor. Dupa ce am pus berile si sucurile in apa raului, am purces la masacrarea puiului rotisat.
Fiecare dintre noi - trei persoane fiind - a avut ca sarcina nespusa de a verifica un camp vizUal de 120 grade in padure. Am mancat, am baut, dar am fost cu ochii cat cepele ca nu cumva vreun urs sa ne strice armonia. Atat de mult ne-a afectat cAmpania impotriva ursilor din ultimile doua saptamani incat dupa fiecare trunchi de copac banuiai ca se afla la panda cate un urs. Dupa ce vreo doua ore am stat stresati si am mancat cu stresul cat casa, o cireada de vaci a aparut pe drumul prafuit ce strabatea padurea. Abia atunci ne-am relaxat si am lasat garda jos. Ce inseamna sa fii orasean si sa pui botul la stirile serii...
Am ridicat tabara si ne-am dus plini de incredere sa vizitam expozitia de instrumente de tortura din cadrul castelului Bran.
Cum or fi putut oamenii sa inventeze aceste "aparate" este greu de imaginat... Masa de alungit corpul, scaunul cu tepi, roata cu lama, teapa, fierastraul pentru taiat corpul in parti egale, butoiul cu tepi, furca si cate si mai cate, din care voi prezenta mai jos cateva.
Majoritatea acestor instrumente au fost folosite cu acceptul bisericii acelei perioade - mare parte a acestora fiind cunoscute de membrii inchizitiei. Totul in numele Domnului. Ce amagire si ce triumf a raului asupra binelui!
Daca aveai curaj sa spui ca Pamantul este rotund, puteai sfarsi ars pe rug ori tras pe roata, fiind acuzat de erezie. De catre biserica, prin inaltii sai clerici.
Piesa de rezistenta o constituie o centura de castitate, care putea fi un instrument de tortura pentru sarmanele femei, obligate sa le poarte ani de zile, cat timp cavalerii purtau cruciade pe indepartate taramuri. Sa porti o centura de metal ani de zile si sa fii nevoita sa elimini toate ... resturile naturale, sa te speli cu ea pe corp, cheia fiind foarte bine ascunsa, banuiesc ca nu era usor lucru. Nu am fost atent daca centura acoperea toate orificiile centrale posibile, o sa fac un review in fotografie...
Oricum, banuiesc ca daca o femeie vroia sa ... pacatuiasca, ar fi gasit totusi o solutie. Doar daca era folosita exclusiv pentru apararea onoarei domnisoarelor si doamnelor. In rest, in castel nu a aparut mai nimic nou, chiar daca acum este in proprietatea lui Dominique. In afara de mirosul patrunzator de Petrosin, nimic nou nu mi-a atras atentia. Zic.













Sent via BlackBerry from Vodafone Romania

Niciun comentariu: