sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Sarma


Acum trei zile, cel putin un hot mi-a furat grila radiatorului, impreuna cu semnul VW. Am vazut dimineata, inainte sa plec la serviciu, pentru ca obisnuiesc sa vin in parcare prin fata masinii. Dupa ce am constatat lipsa respectivelor accesorii, in timp ce slobozeam injuraturile specifice printre dinti (despre mortii lor si ai familiilor lor, despre farfuriile lor si despre orificiile lor bucale), am dat roata imprejurul masinii, pentru a vedea daca mai am roti, oglinzi, stergatoare…. Erau toate… Data trecuta mi-au furat geamurile oglinzilor, pe care ulterior le-am inscriptionat… Am si alarma dar cine sta noaptea cu urechile ciulite sa auda daca hotii sunt prin zona…
Am plecat ingandurat si cu ciuda ca traiesc intr-o tara in care pentru orice exista o piata…
Ieri am dat comanda la un magazin de piese atat de grila cat si de semnul de care spuneam. Ieftin ca braga, ambele au costat 150 lei, fiind din plastic una si din plastic cromat a doua.
Azi dimineata ma suna doamana de la magazin, sa merg sa iau piesele, acestea ajungand cu un curier rapid. Le-am luat, le-am platit si am venit constiincios acasa. Pentru ca afara viscolea, am hotarat sa le iau in casa, sa aplic semnul marcii masinii pe grila si sa cobor mai tarziu sa pun accesoriul la locul sau. Desi semnul marcii avea niste cleme din plastic, specifice montarii pe alt accesoriu, semnul nu a vrut sa intre normal in lacasurile din plastic ale grilei. Pur si simplu nu se potrivea ca diametru probabil cu unul sau doi milimetri, astfel ca daca intra intr-o parte, in momentul in care incercai sa presezi si in partea cealalta, iesea din prima parte si tot asa… ma uit pe etichete: semnul VW facut in Spania, grila facuta in Italia… am incercat sa le imbin prin presare pana m-au luat nervii… Mai spuneam ca doar romanii fac lucruri de mantuiala. Daca piesele ar fi fost facute ambele in Germania sunt sigur ca s-ar fi potrivit ca unse…Latinilor insa nu le sta gandul la munca!
Am rugat-o pe Carmen sa ma ajute sa incercam sa lipim semnul de grila cu Picatura, presand amandoi de cate o parte a celor doua piese, dupa ce am aplicat generos un strat de lipici. Timp de trei minute sau mai bine am tinut apasate cele doua piese pana cand mainile noastre au inceput sa devina albe si cauza apasarii continue.
In momentul in care am slabit stransoarea, un capat al piesei mai mici a sarit, munca noastra fiind in zadar. Degetele noastre au ramas insa albe si tari, Picatura lipindu-le, iar piesele noastre au ramas la fel de separate si de imposibil de prins prin clipsurile specifice. Deci Picatura este un mare cacat care nu lipeste decat degete, clar!
Tata avea o metoda infailibila in lipsa uneltelor din timpul comunismului: un cui inrosit – dadea gauri in curea, in lemn, in plastic… M-am trezit razand, vazandu-ma cu un cui inrosit si gaurind semnul VW pentru a-l prinde cu un surub de grila… adica dupa ce dau 150 lei pe piese originale care nu se potrivesc, gauresc mojiceste piesele si le prind cu un surub… Oricum nu le-as mai fi putut returna, acestea fiind murdarite de lipici.
Am cautat in sertarul cu maimute o sarma cromata, de culoarea semnului marcii, am petrecut-o pe mijlocul acesteia (care in mod curios avea prevazuta o adancitura facuta parca exact pentru sarma mea) si am innodat-o pe spatele grilei cu un patent… In mod sigur sarma cromata va avea o viata mai lunga decat orice lipici si orice clips din plastic… Daca as fi mers la un service, baietii mi-ar fi comandat o noua grila si mi-ar fi luat si manopera, ba poate ar fi gasit o metoda la fel de romaneasca de a prinde cele doua piese.
Cat despre hoti, de azi voi parca masina cu fata inspre becul din parcare, poate totusi le va fi teama sa stea cu fata in lumina si sa imi fure accesoriile masinii…Si sa-i futa cainii daca se mai apropie de masina mea.

Niciun comentariu: