miercuri, 9 ianuarie 2013

Autocarul

Sunt plecat de 6 zile de acasa, in interes de serviciu. Am carat dupa mine bagajul de parca am fost cu cortul. Am avut camasi primele 4 zile, ultimile doua fara, doar bluze, ca femeile... Si ma si inteapa fiind dintr-o lanica... Acum ma intorc acasa cu un autocar care abia se misca. In fata mea sunt pe bancheta din fata 2 indieni, un el si o ea. Pe bancheta de peste culoar este un alt asiatic dar nu-mi dau seama exact ce natie este, pakistanez sau un indian mai spalat, cu un accent englezesc foarte pronuntat.
Cu totii sunt studenti la medicina, in Constanta. Astia din fata mea se scarpina intruna si parca emana un miros exotic de sosete purtate de doua ori. El are barba dar incepand de la perciuni, adica toata fata este o barba, probabil mai mare decat parul din cap, pe care I'll are invelit nu cu un turban ci cu un fes normal. Agita in maini niste telefoane si dintr-o data ma gandesc la rucsacul pe care unul din ei l-a pus sub scaun: daca este o bomba? Imi fac repede rugaciunea in gand si cruce cu limba, apoi incerc sa inteleg ce spun. Cel de peste culoar sta cu familia in Londra, asa se explica accentul, povesteste astorlalti doi ca vrea sa devina medic reumatolog, pentru ca ii place specialitatea asta. Astia din fata mea se viseaza dentisti. Ma uit la ei si mai degraba ii vad teroristi decat stomatologi. Ea este legata pana sub barba cu un batic, are ochelari si o mana soioasa pe care tot o baga intr-o punga cu boabe de porumb. Apoi se scarpina in ochi dupa care isi linge degetul si nu imi dau seama daca ii place zeama din ochi sau sarea porumbului... El se vaita catre celalalt mai spalat, de peste drum ca I'll doare curul cat a stat jos in ultimile ore. Dar la tine in tara cu ce cacat mergi babuinule intre orase, cu vaca? Ea stranuta si se sterge de muci pe maneca puloverului. Celalalt de peste drum se uita cu jind cum astia doi paseaza de la o gura la alta o sticla de Fanta. Totusi astia I'll intreaba daca nu vrea si el, dar oare cine ar fi vrut? Astuia din fata mea ii suna telefonul si raspunde cu "Salamalekum"... Hait, astia sunt arabi deghizati, de fapt arata mai mult a talibani. Ce o fi in rucsacul de sub scaun? Continui sa ii ascult, mai mult pentru engleza impecabila a celui mai spalat. Am ajuns la statia de taxare la Fetesti, ce bine, daca nu au dat drumul la bomba pana acum, ce rost mai are? Doar daca nu o pastreaza pentru podul de la Cernavoda... As manca acum niste carne si cu ochii. Poate un metru de carnati, desi maine as mirosi a usturoi ca un corean in calduri. Nu am mancat carne de ieri si parca sunt gol de cancer... Azi am zis sa merg pe legume si am gafat, sunt aproape lesinat. Eu nu inteleg de ce mananca oamenii care tin apoi cura de slabire. Pentru ca sunt prea slabi in fata burtzii? Eu daca nu mananc, mor, la mine este destul de simplu, nu am rezerve in caz de vreo criza... De sarbatori m-am hranit mai mult decat de obicei, poate si mai cu pofta si mai organizat dar in zadar, nici macar tenia nu a luat in greutate. Uneori ma visez gras si ma trezesc pipaindu-mi claviatura coastelor. Zambesc mereu dezamagit si-mi continui visul. Indienii din fata mea au tacut, nu inainte de a le afla tot arborele genealogic. Acum dinspre ei razbate un miros ca de sosete purtate de 4 ori. Mi-e teama sa si casc, pentru ca miasma mi-ar inunda gatlejul flamand. O sa casc cu gura inchisa si ma gandesc la un metru de carnati...

Sent via BlackBerry from Vodafone Romania

Niciun comentariu: