vineri, 2 noiembrie 2012

Tentativa de evadare



trenul plecase. el plecase
lãsând în urmã toate amintirile mele.
plecase. şi gândurile mele plecaseră
odată cu el. primăvara lucrurile se văd
altfel. chiar şi tentativele se înmulţesc
peste mãsurã. eu şi tentaţia…
mi-am lăsat sufletul să curgă
într-o mare moartă. acum agonizează.
suflet pierdut în imensitatea tăcerii.
storc hainele pierzaniei şi pământul,
setos mă înghite.
turnul din care priveam marea moartă
a căzut în sfârşit. acum privirile-mi rătăcesc
asupra urmelor paşilor mei. 
vin de acolo
şi se duc nicăieri.
paşii mei nu duc nicăieri...

…rugăciunea mi-a fost auzită.
instantaneu m-am transformat
într-o corabie. pânzele sunt rupte
dar la ce mi-ar folosi? o corabie pustie
înseamnă o corabie fără sens. sufletele
mele au pierit în valuri, ori au fost
ademenite pe Insula Sirenelor.
ies din vis naufragiind…

parcă şi acum simt buzele-n sărut
parcă şi acum mă incolăcesc în jurul tău,
  parcă şi acum văd stelele arzând pe lac,
parcă şi acum îmi împodobesc clipele cu tine.

trenul trebuia să ajungă la destinaţie
iar eu scriam aplecat peste masă. eu
scriam fără încetare, deşi trenul te dusese
departe de mine. soarele răsărise,
dar eu nu-l vedeam. mă înveşmântasem
într-un aer de foc. vedeam visuri murind;
visuri prăbuşindu-se-n adâncurile
mării moarte. speranţele se luptau
                   cu visurile murind…                      

             21.02.1998

Niciun comentariu: