miercuri, 28 mai 2014

Doar liniste


Intr-un fel, iarna ce a trecut, a lasat brazde adanci in mine. Prea lunga, prea urata, prea apasatoare.
In aprilie inca ningea aici, apoi la inceput de mai a inceput brusc sa se incalzeasca. Efectiv am intrat intr-un fel de vara timpurie. Este atat de fara logica vremea aici incat in fiecare dimineata trebuie sa consult vremea pentru a sti daca iau masina sau merg cu metroul la serviciu.

Cand este frumos afara, prefer sa merg putin pe jos, macar pana vine caldura. Merg cam 10 minute pana la metrou, apoi 30 de minute cu metroul si inca douazeci de minute de mers lejer pe jos pana la birou. As putea sa mai iau un autobuz cinci minute, dar ideea este sa ma misc putin. Cu masina as face 40-45 de minute, in functie de ce rute aleg. As putea alerga in padure, dar daca ajung acasa si mananc nu mai am vlaga sa mai merg la alergat. Ma gandeam sa fac asta dimineata, la ora 6 sa plec de acasa, sa alerg jumatate de ora in padure, sa ajung, sa fac un dus si sa plec la serviciu. O sa vad cat de fezabila este aceasta solutie. Dar ar fi ceva sa dau trezirea la ratoni si la caprioare.

Azi am luat micul dejun in masina. Un sandwich si o banala... Si o sticla de apa de juma'te. Aici toata lumea mananca in masina. Si in metrou, desi este interzis. Mananca duduile de le sfaraie gatlejurile. Si abia incap in scaune... Nu au nicio greata sa isi bage botul in pungi si sa bage sub nas. Zici ca sunt niste cai cu desagile legate sub barba. Mananca astia de nu au aer. Multe cacaturi la pungi, snacksuri, pufuleti, dar nu chestii naturale cum ar fi grisine, sticksuri ci direct din puturile petrochimiei...

Am inceput si eu sa cumpar chestii care imi fac cu ochiul, dar eu sunt interesat mai mult de sosuri, fulgi de porumb, tortilla, fructe exotice, nuci si seminte diverse si uneori ...Pepsi... Ei bine, poti lua 4 box-uri de 12 bucati la 10 dolari. Este diferit la gust fata de cel stiut din tara, este mai aromat si contine (mult mai) mult zahar. Am remarcat asta si la Sprite si i-am spus unei colege ca este cu mult mai dulce decat in Europa. Ea mi-a replicat: "se vede pe noi asta, nu vezi cat suntem de grasi?"

Nu mi-am dat seama dar am inceput sa iubesc orasul. Daca in iarna il uram aproape din cauza frigului si a zapezii cazute cu nemiluita, pe nesimtite a inceput sa imi placa si cred ca din cauza zonelor verzi, foarte multe si raspandite in tot orasul si in toate suburbiile acestuia. Verdele crud iti ia ochii, vorba reclamei, ti-i pune in evidenta...
In fiecare zi descopar ceva nou pe acelasi drum sau pe un altul. In fiecare zi adulmec un miros nou. In parcul din fata biroului este o toneta mobila, foarte mare, in care vand mancare si bautura niste mexicani. De la urechi de porc crocante, pana la snitele de pui, copane rotisate ori prajite in pesmet, ciuperci la gratar, cartofi copti ori te miri ce specialitati mexicane. Costite de porc nu am vazut (stiu pe cineva foarte dedicat(a) costitelor de porc), dar am facut noi la gratar duminica. Foarte bune, se topesc in gura.

Azi am intrat si am luat de la supermarket-ul european un borcan de 850 gr. de nuci, in fapt nuci normale, alune de padure, alune de pamant, fistic si nuci caju infasurate in miere turceasca. Un deliciu cu numai 7 dolari. Am vazut iar toata pleiada de gemuri si dulceturi romanesti, de Raureni si Olympia. Asa ca nu ducem dorul produselor din tara. Poate doar de mancarurile mamei, dar incercam sa suplinim cu multitudinea de produse locale. Cand ne plictisim de mancare gatita, luam o pizza mare si o coacem noi in cuptor. In parcare este un restaurant chinezesc de unde poti lua acasa ce vrei. Tot in parcarea din spate este un fast-food american unde poti hali ce vrei cu 4-8 dolari, dar nu poti termina o portie. Aici portiile sunt generoase, nu ca la noi. Cand dai 10 dolari nu poti termina tot din platou sau daca termini esti ...terminat, te duci si te culci cu matzul plin.

Ei bine, a disparut iepurele ce ma astepta diminetile la coltul blocului. Din ziua in care am avut evenimentul cu masina. In zadar i-am lasat morcovi sub tufa lui preferata. Ma tem sa nu-l fi calcat vreo masina, ca nu cred sa fi avut vreun pradator prin zona. Cainii sunt tinuti in lesa, coioti nu sunt in zona. O fi plecat in padure? Statea dimineata in fund si astepta sa ii arunc morcovul...

Am aflat ca PDL si PNL vor sa fuzioneze. Cred ca se duce de rapa tara asta, cu asemenea specimene de onanisti politici. Buldogul se dadea cu curul de asfalt anul trecut cand l-a debarcat Cacarau iar acum isi strang mainile la tv. Ma gandesc ca a avut dreptate Ilici cand l-a facut lichea pe Cacarau. Macar ala spune ce gandeste, chiar daca el insusi este un bou. Nici macar un bou celebru as putea spune, pentru ca va ramane oricum in istorie ca fiind un mare dobitoc, care ar fi putut face ceva pentru tara si nu a facut. A chemat in schimb minerii sa il sprijine. Mai degraba este o vaca proasta... Cand ma pregateam sa spun "la revedere domnule Antonescu", iata ca s-au gandit ei sa faca o mare gashca si sa o tina pe dreapta, ca de stanga s-au saturat... Sa faca zic, nu ma mai intereseaza, oricum cred ca jocurile nu sunt inca facute. O vreme o sa fie insa doar liniste....

Niciun comentariu: