Ei bine, prima data cand am folosit acelasi titlu, se intampla in Mamaia, cu masina firmei, careia ii sarise furtunul de alimentare si murise din cauze ... naturale. Fetele, colegele mele ma intrebau atunci daca ar fi putut muri din cauza asta...
Parea ca ziua incepe frumos azi. Nu sub aspect meteorologic, pentru ca din nou era innourat si pisa ploaie inca din zori. Am plecat la ora 7 fix din casa, m-am uitat dupa iepurele pazitor (in fiecare dimineata un iepure salbatic ma asteapta la coltul blocului si ma conduce pana la masina - ii mai arunc cate un morcov sau paine si se baga sub un boschete si baga sub nas linistit) si nu l-am vazut. Semn rau am gandit, l-o fi mancat vreun coiot, l-o fi calcat vreo masina, cine stie. I-am aruncat oricum un morcov pentru mai tarziu, desi era acolo si cel de cu o zi inainte...
Pornesc masina, ies in strada si ma pierd in multimea de masini. Iau drumul prin padure, mai scurt cu vreo 2 mile si ies in bulevardul ce ma duce pana la birou, mergand pe el vreo 9-10 mile. Pe drum stau cu ochii la indicatorul electronic al rezervorului. Vad ca scade la 3 galoane si ma hotarasc sa pun benzina de la benzinaria Clark, ceva mic, de cartier, de unde obisnuiesc sa pun. Ajung acolo, bag cardul, bag codul, bag codul postal, dau enter si cand ma uit la pompa constat ca are o punga de plastic in cap. Ma uit si la pompa de alaturi, si aia avea o punga de plastic in capatul furtunului.
Am zis ca le protejeaza din cauza ploii ce cadea generos. Am zis prost... Scot punga din capatul furtunului si pun la fel de generos 5 galoane, pentru ca pretul era bun azi, 3,89 pe galon. Pun constiincios punga la loc, in capatul furtunului si plec.
Nu am mers mai mult de doua mile ca masina a inceput sa se innece. Nu o data... Mi-am adus aminte brusc de episodul cu Laura pe autostrada Bucuresti - Pitesti cand masina a murit din alte cauze, din cauza unei bobine. Brusc s-a oprit motorul. Am transpirat instant.
Am dat la cheie, insa a trebuit sa pun masina pe parking, ca nu porneste in pozitia drive. Pe strada, cu sute de masini pe langa mine si cu un autobuz in spatele meu. A pornit, s-a innecat iar si m-am hotarat sa o urc pe bordura. Am urcat-o pe bordura si a murit iar motorul. Am dat la cheie iar, a pornit, parea ca merge mai bine, am coborat de pe bordura si iar a murit. Fiind inca in mers am facut brusc dreapta pe o straduta, gandindu-ma sa o las totusi ferita de trafic si sa fac ceva mai tarziu.
Nesansa insa, am oprit fix langa un hidrant. Aici daca parchezi langa hidrant este ca si cum nu ai da prioritate la pietoni si in plus ii injuri de mama pe cei doi politisti care vin sa te apostrofeze... Nu mai vorbesc despre tichetul de amenda...
Am dat iar la cheie si a pornit in suturi, am mers pana in capatul strazii si am constatat ca este o fundatura. Aici fundaturile au un spatiu mai amplu in capat, un semicerc, unde poti intoarce dintr-o singura manevra. M-am oprit in spatele unei masini, dar intr-atat incat sa nu mai permit masinilor sa intoarca dintr-o singura manevra. Si moarta a fost pe veci...
Sa sun un prieten zic, desi la ora 8 dimineata nu prea te ajuta nimeni. Bag mana in buzunar si transpiratia s-a transformat in picaturi pe ceafa. Telefonul nu era in buzunar si in niciun alt buzunar... Era acasa, pe masa, uitat cand am plecat de acasa...
Nu pot sa va descriu starea de deznadejde ce m-a cuprins. Afara ploua cu galeata acum, eu nu aveam telefon nici sa chem un taxi - pe care oricum nu l-as fi gasit pe o astfel de vreme, masina moarta si serviciul inca departe. Pe cine sa suni in Chicago sa vina sa iti ia masina si sa o duci la un service?
Am iesit in bulevard, nu inainte de a nota in agenda numele strazii, am schimbat 20 de dolari intr-o benzinarie, cumparand un pachet de Wrigley, ca sa am marunt sa dau la bilet in autobuz si am asteptat sa vina autobuzul, care a venit foarte repede.
Am ajuns la birou si plin de jelanie am povestit colegilor ce mi se intamplase. Probabil ca fata mea era atat de lunga incat una din colege m-a luat de mana, un coleg a luat un bidon de un galon si un furtunel si am plecat sa vedem ce facem cu masina.
Le-am spus ca am alimentat de la o pompa cu punga in cap si mi-au spus ca nu trebuia sa fac asta, pentru ca asta era semn ca este ceva in neregula cu pompa si ca uneori ei spala tancurile cu apa inainte de a le umple sau pur si simplu din cauza ploii s-o fi infiltrat apa in tancul lor. Si ca asa pun pungi pe furtun ca sa nu le utilizezi. Si atunci de ce curge benzina totusi si te incaseaza?
Am mers cu ei la un magazin, am cumparat o solutie ce se baga iarna in rezervor pentru a impiedica aparitia particulelor de ghiata si am ajuns la locul faptei. Masina inca era acolo, nu mi-o ridicasera... Am pus repede toata sticla de solutie in rezervor si am inceput sa dau la cheie. Pe sticla scria ca rezolva pana la 20 de galoane de benzina. George, colegul meu, a zis sa il las pe el. Pornea, se oprea, scotea fum. Am stat un sfert de ora in ploaie cu ambii colegi langa mine. Intre timp am zis sa merg sa iau un galon de benzina de la benzinaria la care schimbasem banii cu o ora inainte, sa o amestec cu cea din rezervor, sa mai amestec apa. Cine stie cata apa am pus din pompa aia, cate galoane a fost benzina si cate apa ? Ma gandeam deja ca am pus 5 galoane de apa. Pe cand ma intorceam cu galonul cu benzina si cu apa curgand din cap, l-am vazut pe George trecand pe langa mine destul de tare, cu masina mea! Hellen a oprit si ea langa mine si mi-a zis: hai ca ca George a plecat cu masina, a reusit sa o porneasca, semn ca solutia isi facea efectul, hai repede sa fim in spatele lui in caz ca se opreste la vreun semafor... Si sa faci ce? Daca se opreste Cadillac-ul, este ca si cand ai incerca sa imbraci un mort...
Domnul a vrut ca masina sa nu se mai opreasca si sa ajunga pana la servici. I-am mai turnat un galon de gaz in rezervor si asta a fost tot. Cand am plecat seara, a pornit la cheie. Am iesit pe strada si am mers vreo 2 mile, a inceput sa tremure iar. M-am intors repede din drum, proliferand tot felul de cuvinte (horse shit, cow shit) si am dus-o in parc, vis-a-vis de birou, convins ca o voi lasa acolo peste noapte. Nu m-am indurat insa sa o las acolo si m-am suit la volan, facandu-mi cruce temeinic. Aici nu poti lasa masina pe strada daca se strica, trebuie sa o iei sau nu o mai gasesti si trebuie sa platesti dupa aia de te ustura toate orificiile...
Pe drum s-a mai scuturat de cateva ori, ca un cal naravas iar eu m-am rugat sa nu ma lase prin suburbiile in care trebuie sa mergi cu usile incuiate...
Am ajuns acasa fiind convins ca o sa merg cu metroul maine, pentru ca am treaba dimineata la birou. Voi lua insa masina... Cand te inveti cu adrenalina, este greu sa traiesti normal dupa aceea...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu