vineri, 29 martie 2019

Despre orasul paralel


M-am dus intr-o seara intr-o zona nu prea sofisticata a orasului (...) pentru a vedea o casa impreuna cu directorul general. In fapt trebuia sa o inchiriem sau sa o vindem la cineva, zona devenise prea suburbana. El a ales sa ajunga mai tarziu cu zece minute asa ca imediat ce am parcat si m-am priponit in fata casei cu pricina, am fost acostat de un cetatean:

"Hey bro', I dunno you' English white ass" m-a acostat el, alergand spre mine de peste drum. I am looking for this block ma' man, do ya need somethin'? Accentul foarte puternic de sudist te buimaceste prima data, apoi incerci sa intelegi cuvintele. Ei te citesc din prima ca nu esti de prin zona...

"Well, you dont know me, because I dont live here", am incercat eu timid.

La prima infatisare, omul parea cam la 30 de ani, imbracat jegos si cu ceva muci lichizi ajunsi aproape pe buza superioara. M-am hotarat sa nu il resping, eram pe un teritoriu necunoscut. Stiam ca in zona se aud des impuscaturi, ca se vand de toate si ca spargerile sunt la ordinea zilei.

"Let me tell ya' bro', if the motha' fucka' owner don't wanna to sell it to ya under $200,000, don't buy it, bro', my grandma' can sell ya' her house for $190,000 ma' man, she lives down the road." Dinspre el venea un suav aer imbibat cu alcool, dar omul parea lucid.

"Okay man, I just wanna see how's inside ma' man", am continuat eu impaciuitor.

In timpul asta mucii lichizi ii ajunsesera intre buze, iar in timp ce vorbea, acestia se intindeau haotic peste gura lui, aproape facand balonase. La un moment dat cred ca a simtit, astfel ca si-a trecut repede maneca hainii peste fata, dar de jos in sus, astfel ca si-a intins mucii pe toata mustata si pe jumatate din fata. In acest moment cred ca m-am ingalbenit de sila, pentru ca omul a intervenit prompt:

"Yo, bro', I can tell ya how's the house inside, there is a big living-room in the front of the motha' fucka' house, ya' know what I mean, than it's another sunny room in the back of the house, there is a big closet in between ma' men, I know the house, believe me, it's a quite block, nobody sells drugs here, you'ar' going to be my neighbor" a continuat el.

"Are the drugs bad for you" am intrebat eu, intrand in discutie, vazand ca nu pot sa scap de el.

"Yo, man, I duunno' have the mothe' fucka' money man, you know what I mean, I wish I could sell some too, but the m.f. lady from the corner has the whole market, man" a inceput sa se planga mustaciosul. "I am the m.f. watchman, I know everyone, I live here since I was seven, and now I'm 25", a continuat mustaciosul sa se destainuie, de parca eu mi-am dat seama ca el este santinela zonei...

De langa casa alaturata a iesit in curte un cetatean cu un pitbull negru, cu tepi in jurul cefei. Hait, am zic, trebuie sa sterg putina, am inceput sa ma uit in jur discret sa vad din cate sarituri as fi ajuns in masina.

"Yo, man, do you have a section 8 voucher"(cetatenii cu venituri reduse beneficiaza de case subventionate de catre city, practic orasul ii plateste sa stea in case si sa nu faca urat prin alte zone, le plateste facturile iar ei sunt ... rezonabili) m-a intrebat peste gard cel cu cainele...

"No, man, my bloody ass doesn't qualify for that"... am conchis eu oarecum suparat. Cumva simteam ca daca vorbesc acelasi limbaj as fi mai in siguranta...


Intre timp tipului i s-au uscat mucii sub nas si s-au transformat intr-o pojghita alba. Cu greu m-am tinut sa nu vomit peste gard, timp in care si-a facut aparitia si directorul meu, care m-a apostrofat ca de ce intru in vorba cu toti...

Am inspectat casa si am iesit afara cand se lasa seara, vedeam doar umbre si simteam mirosul foarte pregnant al fumului ierbii, semn ca "femeia" din coltul strazii isi deschisese pravalia clandestina. M-am strecurat spre masina mea, am incuiat usile si am plecat discret. O lume paralela, de care nu te lovesti si despre care nu stii mai nimic. Uneori auzi doar la stiri, cand se numara cadavrele luni dimineata...

Niciun comentariu: