joi, 11 iulie 2019

Despre un stress pe care nu il resimti ca acasa...


Ei bine, nu am avut talent de scris, prea multa treaba pe acasa. Multa... Pomi, iarba, frunze, dude pe jos, gradina de rosii, pomi, iarba, cam asta este cercul in care ne invartim cu parcul nostru din jurul casei.
Vara a inceput tarziu si in forta. Apoi s-a fasait, au venit ploile, apoi iar racoarea, apoi umezeala cat casa poporului. Acum este cald si umed, invazie de licurici si cicade care fac o galagie maxima. Licuricii sunt inoensivi, iti bucura ochii cand cade seara.

Acum doua zile am plecat spre job dimineata, am avut un accident cu masina iesind de pe strada noastra. Stupid accident, dar in fine, am sunat politia, a venit un sheriff, a constatat accidentul, ne-a inmanat procesele verbale. Nu tu amenda, nu tu avertisment, amabil si plin de buna dispozitie, politistul m-a intrebat daca vreau sa ma duca unde am nevoie cu masina lui, masina mea fiind avariata. Plus de vreo trei ori daca sunt bine ori daca am nevoie sa ma duc la spital. Daca i-as fi spus ca ma doare putin un cot, ar fi sunat degraba ambulanta. M-a mai intrebat daca am cumva arma in masina. (...) I-am multumit si i-am spus ca stau la colt. 

M-am intors acasa cu masina putin atarnand pe jos (...), am luat a doua masina din garaj si am plecat spre birou. La birou am intrat pe website la asigurare, am facut upload pe pozele masinii, am facut claim-ul imediat. In jumatate de ora m-au sunat si le-am dat un interviu constand in zece intrebari. 

A doua zi dimineata am dus masina la service, iar masina de schimb ma astepta acolo deja. Un truck RAM, folosit indeosebi de contractori, cu portbagaj mare descoperit, inalt de trebuie sa te fortezi ca sa poti urca in el, camion aproape. Te uiti de sus zici ca esti in autobuz. Stateam si ma gandeam cat de mult m-as fi stresat in tara pentru un astfel de incident, cata birocratie as fi trebuit sa inghit, la cate intrebari ar fi trebuit sa raspund. Ma gandeam la astea in timp ce cautam schimbatorul, pentru ca nu are asa ceva, totul se face din butoane... Ma mai gandeam la faptul ca in tara primul lucru pe care l-ar fi facut politistul ar fi fost amenda.

Camionul consuma cat bea boul apa vara. Dar aici se poate, benzina este inca sub un dollar pe litru. Carmen l-a condus putin aseara si a spus ca nu are loc pe strada cu el... 

Azi am dus motanul la castrat. Probabil ca la ora asta doarme inca sub anestezie. Bietul Tommy...
Motanul nostru are o personalitate aparte, se cearta cu noi, se bate cu noi parte in parte daca vrem sa ii aratam cine este seful. Aici nu exista bataie, doar vorba. Cand il spala Carmen pe picioare o umple de apa si de nervi, cand ii tai eu unghiile ma umple de sange... Sunt curios dupa operatiunea de azi daca va mai avea acelasi sange in instalatie. M-au intrebat la clinica dimineata cum l-as descrie daca l-am pierde. Ma asteptam deja sa ne decada din drepturi, aici animalul este mebru de familie. Pe fisa medicala era scris Tommy Gheorghiu... 
I-am spus data de cand a intrat in familia noastra si doctorul a spus ca simte ca il iubim, daca stim exact data cand a venit la noi. Foarte serios doctorul mi-a spus ca spera ca Tommy sa suporte usor anestezia si m-a batut pe umar... Am plecat de acolo ca si cand eu urma sa fac operatia. Poor baby... Peste o ora merg sa il iau, azi nu are voie sa haleasca nimic, doar apa. Maine liber la distractie. 

Tommy cere sa iasa afara ca sa vaneze pasari in fiecare dimineata, pranz si seara. Ne cearta temeinic cand il bagam in casa. Fugareste veverite si sper sa nu dea nas in nas cu vecinii nostri coioti.

Parca totul este mai simplu aici, banii zboara intr-adevar mai repede din buzunar, dar parca stress-ul lucrurilor marunte nu este resimtit ca acasa. Ori ne-am maturizat noi si trecem mai repede peste chestiunile astea, ne-am batucit am vrut sa spun. Anii trec si ne simtim din ce in ce mai putin atrasi de casa ... de acasa. Ne uitam din ce in ce mai rar la stirile din tara, si ne minunam cand vedem pe sticla oameni pe care ii stiam din tara. Nu resimtim stress-ul general de factorii politici de aici. De afara pare ca se prabuseste lumea, aici nobody cares, lumea se gandeste doar cat este pretul gazului, cat sunt taxele la casa, cat sunt banii care vin inapoi din regularizare la sfarsit de an, oamenii nu dau doi bani pe stirile din tabloide. Banii se invart, economia merge, ceea ce va dorim si dumneavoastra...


Niciun comentariu: