duminică, 30 noiembrie 2014

Despre curcani, vanzari, prostanaci, dive si in final ceva cu adevarat divin


A trecut si Thanksgiving Day, curcanii ramasi in viata au rasuflat usurati, oamenii s-au simtit bine, au mancat, s-au intalnit cu prietenii. A doua zi a urmat Black Friday si din nou oamenii s-au simtit bine fluturand in stanga si in dreapta cu cartile de credit. Atat de multe cumparaturi eu nu am vazut nicaieri ca aici. Nu conteaza ce, conteaza cu cat de multe iesi din magazin. Efectiv am vazut oameni veniti cu geamantane pe roti, cu care patrulau prin magazine spre a le umple. Eu m-am dus punct ochit punct lovit, mi-am luat ghete si un hanorac, al doilea doar pentru ca era indecent de ieftin...
Cred ca am stat vreo jumatate de ora numai sa gasesc loc de parcare intr-un centru comercial cu cateva mii de locuri de parcare. Oamenii au fost parca loviti in cap si pusi sa stea la cozi. Am fost uimit sa vad cum se cumpara cratiti, paturi, chiloti de parca tot timpul anului oamenii astia nu gatesc, nu se invelesc si nu poarta pe ei lenjerie intima si asteapta toate astea doar o data in an...

In mod traditional americanii cumpara electrocasnice mari in aceasta zi. Numai ca mie nu mi s-au parut ca preturile au cazut prea mult ori nu am fost eu focusat pe treaba asta. Oricum, azi s-au vandut milioane de tv-uri, de regula cu diagonale de peste un metru, un metru jumate, pentru ca lor le plac tv-urile mari. Eu am cumparat unul cu diagonala de 32" acum vreo luna si aproape ca imi era rusine la casa de marcat ca iau un tv pentru living, pe care ei l-ar pune probabil in baie ori bucatarie...
In rest, aceeasi prosteala ca in toata lumea: preturi normale si marfa proasta, numai ca aici le sticlesc ochii cand vad ca produsul costa initial 700 de dolari si ei il pot lua cu 350, chiar daca el face 300 de fapt, conteaza cat au economisit... M-am educat sa nu mai pun botul la chestii ieftine daca nu imi trebuie... Ei cumpara in prostie apoi le vand in cadrul garage sale-urilor cu cativa dolari bucata, uneori lucruri nefolosite. Banul trebuie sa se miste si se pare ca se misca bine in societatea americana.

Inca imi impart viata intre cotidianul de aici si stirile din tara. Mai citesc presa din tara si ma minunez in continuare de circul fara de sfarsit din politica romaneasca. Am ras copios cand am aflat ca Prostanacul a fost exclus din nou din partidul comunist. Oare cat de prostanac trebuie sa fii incat sa vrei in continuare sa lucrezi cu oamenii care te-au mai injunghiat o data? Evident ca nici el nu cred ca a fost usa de biserica si in mod cert a incercat sa isi faca adepti care il sustina pentru a prelua din nou sefia partidului de la proaspatul pierdant al alegerilor prezidentiale. Si ca in orice structura politica, a fost eliminat de la inceput, ca sa nu mai poata crea probleme. Despre Almanahe si despre baiatul ala de nu credea in Holocaustul romanesc, nu am ce sa discut, ei macar nu aveau ce sa caute in conducerea executiva a tarii, tinand cont ca ultimul a fost uns chiar ministru de prietenul lui Vonta. Latra el Almanahe, isi toarna cenusa in cap ultimul, viata merge mai departe. Prostanacul ameninta ca isi va face partid de stanga, singurul si adevaratul partid de stanga din Romania. Alo, sa-l opreasca cineva pe prostanac ca cine stie ce boacana mai face... Mai bine s-ar apuca sa munceasca. Dar banuiesc ca este greu, dupa ce 25 de ani ai taiat frunza la caini pe banii statului, este greu sa te vezi dat la o parte, este greu sa vezi cum altii se infrupta din ciolanul care ieri era si al tau. Ce lichele triste, ca sa nu le spun altfel. Cred cu toata taria ca sandramaua rosie se va darma din interior, lovita de scandalurile de coruptie in care se scalda cu patos atat de multi dintre alesii neamului.

Intr-un ziar central, cu litere mari, sta titrat ca baiatul de la meteo s-ar putea sa o piarda din nou pe Bianca de Craciun. In favoarea Printului, ca cica asa este obiceiul, ca parasuta de plastic sa il paraseasca in prag de sarbatori pe bietul baiat si sa sara in bratele Printului. Au pierdut-o prea multi pe fata asta in prag de sarbatori, cred ca nici ea nu le mai stie numarul, dar de, este diva si o diva trebuie sa stea in centrul atentiei, chiar daca pentru asta trebuie sa faca astfel de numere riscante.

In aceeasi fituica, o alta diva ce si-a taiat nasul de curand, pentru ca intrase intr-un con de umbra. Si pentru ca lumea sa ii admire noul nas, diva s-a pozat goala in pat...

Maine sau mai bine spus astazi deja la voi cititorilor, este ziua nationala a romanilor si aveti liber de la stapanire. Va doresc tuturor sa aveti o zi frumoasa, sa va bucurati ca sunteti liberi, sa va iubiti tara si sa o ajutati sa scape de naparcile rosii. Eu iar m-am trezit cu un email de la ministrul delegat pentru romanii de pretutindeni, care iar a comis-o si a trimis un text cu limbaj de lemn in comunitate. Nu m-am mai obosit sa ii raspund, am spus sa nu imi stric cheful de duminica seara. Cand credeam si eu ca o sa inchei frumos...


Dincolo de tot si toate ...totul este desertaciune si goana dupa vant. Toate intamplarile lumii acesteia sunt ingaduite si asa trebuie sa se intample toate. Nu trece o saptamana fara sa realizez asta, insa ma las si eu pe nesimtite antrenat in toata zbaterea lumii acesteia. Si fireste ca pacatuiesc cu vorba, cu gandul ori cu fapta... precum mai sus... Caci nu este om fara de pacat.
Azi am fost incantat online de un program de serviciu divin de seara, care a cuprins printre altele si celebra Messiah a lui Handel.

{Oare ce armate de ingeri s-au coborat pe umerii lui Handel in 1741 cand a compus minunatia asta de piesa? Si ce sentiment mai profund, ce predare in mana Domnului, decat sa inchei compozitia cu Alelluia? Cati regi si imparati, cate noroade au stat piosi in picioare si au ascultat aceasta bijuterie? Orice comentariu este de prisos, de veti voi doar ascultati-o.}

 https://www.youtube.com/watch?v=KnQGs24U1e8

Inca incarcat fiind de emotia oferita de reintalnirea cu Handel, va doresc tuturor o saptamana binecuvantata si nu uitati, exista Cineva care va asteapta oricand sa ii bateti la usa, exista Cineva care va vrea in imparatia Lui, indrazniti de cereti si vi se va oferi... Indrazniti sa va deschideti inimile si sa va pocaiti, sa va strigati neputinta, sa ii cereti ajutorul si sa il preaslaviti pe singurul Domn si Mantuitor al lumii acesteia si veti gusta din Imparatia Domnului.
De veti face asta veti fi mantuiti si-l veti vedea pe Isus stand la dreapta Tatalui. Pregatiti-va, caci nimeni nu stie ceasul ori ziua aceea a venirii Lui. Pace voua!





Niciun comentariu: