miercuri, 4 aprilie 2018

In loc sa scriu despre al treilea job, scriu acum despre doua pasarici de la guvern


Dimineata obisnuiesc sa citesc stirile, asa cum stiti deja. Fac asta de mai bine de douazeci de ani si nu stiu ce ar putea starea aceatsa de lucruri. Citesc mai intai stirile din Romania apoi pe cele locale. Constat cu surprindere ca stirile politice de aici sunt preluate foarte rapid in tara si nu inteleg de ce exista acest curent pro democrat printre romani. De parca ei ar trai aici si ar sti toate dedesubturile politicii interne americane. Inclusiv inainte de alegeri, a iesit fostul ministru de externe si a indemnat romanii sa voteze cu candidatul democrat de aici, ca "este prietenul nostru..." Ba' baetz, nimeni nu este prietenul nostru pe gratis, asta trebuie notat. Trebuie sa dam ceva la schimb si de cele mai multe ori schimbul nu este foarte avantajos pentru noi. Dar ce sa facem, daca mereu am ales sa jucam in liga mica.


Ma uit la cele doua pasarici de la guvern, cum se screm ele sa scoata oul vopsit si nu sunt in stare sa plateasca salariile oamenilor inainte de marea sarbatoare crestina. Deci, cetatenii de la bloc, taie ... in loc de miel... Mi se pare normal sa se ajunga in situatia asta. Premierul cere explicatii si cica ministrii trebuiau sa ceara plata salariilor in avans. Desigur, vorbim despre bugetari, despre oamenii din mediul privat, Dumnezeu cu mila. Despre ei nu mai vorbeste nimeni, cine a avut norocul sa lucreze la o companie solida poate spera ca va avea macar acelasi venituri ca inainte de trecerea contributiilor la angajat. Multi nu au insa acest noroc.

In fiecare zi aud despre cunoscuti care au decis sa paraseasca tara, indreptandu-se spre vest. Toti sunt tineri. Cine va mai sustine pensionarii din tara in cativa ani? Deja vad ca a fost rechizitionat pilonul 2 de pensii si nicio reactie notabila din partea angajatilor. Copii, aia sunt banii de pensie. Chiar si eu am vreo 45 de unitati acumulate, dar probabil ca le voi pune cruce in ritmul in care astia jefuiesc acest buget. Eu sincer nu inteleg cum mai puteti trai cu guvernarea asta, pe mine ma sperie lipsa asta de nepasare, de reactie, societatea civila este moarta.

Toata lumea este frustrata, arata cu degetul spre pasarica principala, spre pavian adica, aia arata cu degetul spre pasarica de la munca, aia de si-a pus amantul intr-o comisie importanta din parlament, iar pensionarii stau si se uita in magazine ca vitelul la poarta noua pentru ca sunt in imposibilitatea de a pune ceva pe masa. Iar romanii de obicei pun pe masa la greu in astfel de ocazii.

M-am cam saturat sa citesc aceleasi stiri in fiecare zi si totusi ceva ma face sa continui. Nu stiu ce va face pe voi sa va deplasati in fiecare zi spre serviciu si sa mai vreti sa traiti in hatisul legislativ in care cretinii de la butoane scufunda tara. Nimeni nu isi asuma nicio raspundere, ministrii nu sunt evaluati decat de "capul la" partid, dar cine il evalueza pe oligofrenul care a bagat tara in haos? Cum suportati voi viata de zi cu zi, ce va mana sa ramaneti acolo si sa va uitati cu incredere spre viitor?
OK, excludem aici pe voi cei care lucrati pentru stat si care mai mult sau mai putin sunteti asigurati, aveti un salariu bun, beneficii bune. Mai este altcineva pe aici? Voi, ceilalti care lucrati in privat, voi cei care sunteti factori decidenti in mediul privat, cum vedeti voi iesirea din criza asta, cum simtiti voi ca vor evolua lucrurile? Ati decis voi sa predati armele?

Imi aduc aminte de alegerile din 1996, cand am vrut si eu sa fiu observator la alegeri, am mers pe undeva la la Oltina, la tara, unde am realizat cat de mare era manipularea psd-ului la acea data, cand nu existau prea multe telefoane mobile, nu exista internet peste tot. PSD-ul a zdrobit acolo in alegeri, dar aveam sa sarbatorim in Constanta, cu mult dupa inchiderea urnelor victoria Conventiei Democrate. Ce tineri si prosti eram, sa credem in duhul apelor... Mai tarziu aveam sa desocpar ca niciun partid politic nu avea sa lupte pentru noi, ci pentru proprii oameni. Este atat de tarziu sa il arestam pe Iliescu, pentru deturnarea revolutiei si atatea morti inutile, dar de ce sa lasam istoria reala ascunsa ochilor? Tara asta are nevoie de recuperare, de reconciliere cu trecutul. Noi toti am fost o generatie de sacrificiu, care iata, platim inca tribut trecutului.

Mi-am inchis contul de FB cateva zile in urma. Prea mult time consuming si prea multe brese de securitate. Toata lumea are access la prea multe date. V-am intrebat retoric daca sunteti suparati stiind ca v-au fost accesate ilegal datele si ati tacut, nu am vazut pe unul sa spuna da. O sa il deschid cand o sa vad ceva schimbari sau nu o sa il mai deschid. Avem libertatea asta sau macar ne prefacem ca o avem inca. Macar pana nu va fi obligatoriu... Prietenii stiu adresa mea de email daca vor sa ma contacteze, plus ca avem alte canale de comunicare aflate azi la indemana oricui. In orice caz, as vrea sa va provoc la un dialog personal in legatura cu cele intrebate mai sus: ce va face, ce va impinge sa iesiti zi de zi din case, in conditiile date din tara? Va astept raspunsurile pe email la gheorghiu_ionel@yahoo.com si va promit ca va voi raspunde fiecaruia.


Deocamdata ne-am intors la iarna aici, dimineata a nins si a fost un strat generos de polei pe trotuare. Toata lumea il cauta pe Phil Punxsutawney. Phil este numele uni groundhog din Punxsutawney, Pennsylvania, un fel de marmota/cartita, care a prezis ca iarna se va sfarsi pe 16 Martie anul acesta, dupa ce si-a vazut umbra. In Pensylvania a nins masiv in ultimele saptamani asa ca Phil este de negasit.

Niciun comentariu: