luni, 9 ianuarie 2017

Nuts addicted


Da, dupa fiecare cina simt nevoia sa mananc doi pumni de nuts, fie ele si mixed. Asta de vreo doi ani. Parca nu ma satur daca nu bag sub nas niste cashews, Brazil nuts sau pecans. Este ca si cand mi-as lua cognac-ul de dupa dinner. (sau o palinca din Romania)
O cutie de un pound ma tine 5 zile in medie si asta ar trebui sa adauge kilograme la silueta mea.
Din pacate tenia are ultimul cuvant. Situatia volumului meu nu s-a schimbat deloc de la plecarea in tara. Mananc mult si degeaba. Nu stiu altii cum fac de astern straturi protectoare pe ei in timpul iernii, apoi trec la cura de slabire dupa sarbatori (asta mi se pare infiorator - sa te infometezi constient numai ca sa inlaturi straturi de slana puse in mod constient, ca de, este sezonul porcului).
Mananc tot ce vreau, cand vreau si cat vreau, dar reactorul meu are grija de tot. Daca nu mananc, mor. Este destul de simpla ecuatia, fara a introduce notiuni absurde in ea (psihanaliza de proasta calitate ori alte explicatii puerile). Mancarea este pentru atunci cand iti este foame, punct.

S-au terminat sarbatorile de iarna dar noi mai avem una, asa ca luni avem liber. Am vrut sa ii fac o surpriza lui Carmen si sa mergem in NY, apoi m-am scapat si ia-m spus, apoi s-a dus de rapa surpriza.
Ca este frig, ca o sa ninga, poate chiar o sa ploua, asa ca am renuntat. Dar banii trebuie sa circule, asa ca am comandat online un sistem audio avansat pentru living room. Constat ca pot gasi acum o explicatie la cheltuielile inutile atunci cand consideri ca esti stresat... Acum doua zile am comandat pe internet niste articole de imbracaminte care nu imi trebuiau neaparat. Datorita unor chestiuni care nu mi-au fost comunicate, ordinul a fost anulat in sistemul vanzatorului. Dezamagit am incercat din nou, cu aceleasi articole, cu alt card si din nou mi-a fost anulat ordinul din cauze care nu mi-au fost comunicate - altele decat fonduri insuficiente. Am zis ca este Karma si m-am lasat la mana mea, oricum nu aveam o nevoie reala pentru articolele respective. Dar am realizat cat de usor esti manipulat aici de abundenta de articole, de preturi mici, de o piata niciunde altundeva intalnita, unde esti imbiat la fiecare doi pasi sa faci o tranzactie "foarte avantajoasa". Saptamana trecuta am fost sunat de doua ori de dealer-ul auto pentru a-mi face update la masina cu un ultim model, pentru care as plati la fel "sau chiar mai putin"...
Traim intr-o lume nebuna, intr-o viteza in care nu mi-as fi putut imagina acum cativa ani ca-mi va fi dat sa o cunosc si sa ma integrez in ea. Oamenii traiesc intr-un fel de adictie la care sunt convins ca nu se gandesc, dar sunt antrenati de tavalugul zilnic de informatii si de mirajul ca poti avea orice cu un efort mic.

Ma uit acum la NBC la o emisiune cu Arnold, doua echipe - barbati si femei - oarecum celebritati dar si oameni simpli - care se lupta intr-un concurs televizat sa supravietuiasca unor runde nu tocmai usoare de jocuri de inteligenta in special, concurs ce necesita diferite talente de economie, regie, publicitate sau te miri ce alte nascociri ale Terminatorului. La finalul fiecarei runde, unul dintre ei este terminat de catre fostul guvernator al Californiei... In mod evident si nu in mod neaparat subtil, in concurs sunt cel putin trei gay care au gesturi de iti starnesc mila.

M-am uitat ieri la stirile din tara. Stiu mereu ca gafez si ca ma enervez in zadar.
Boul baltii de Dragnea nu pricepe el cum este cu deficitul bugetar dar nu prea cred asta. Este mult mai usor sa manipulezi masele si sa transmiti ca din buget lipsesc 10 miliarde. Sau sa subtiezi mesajul si sa il faci sa ajunga la utilizator (consumatorul final de galeti, sticle de ulei sau alte pomeni electorale) cum ca banii au fost furati de Ciolos. Simplu, nu? Si uite asa ramane in memoria colectiva ca guvernul de tehnocrati a fost unul de hoti si ca tot mai bun este iliescu si compania, de nu i-ar mai muri multi inainte...

Tot de la stirile din tara am vazut ca in capitala tarii au fost suspendate cursurile scolarilor pentru o saptamana... Mai copii, asta este adevarat oare? O saptamana in conditiile in care capitala nu este ingropata in zapada ci sunt conditii normale de iarna? Nu ma intreb cine o sa culeaga laurii marii deszapeziri, pentru ca este la mintea cocosului cine. Sunteti condusi de fosti securisti si de oameni care nu au fost departe de fostul sistem nicio secunda. Ma intreb de ce nu reactioneaza tinerii, de ce nu realizeaza ca asta este tara in care isi vor creste copiii. Nu ma astept la mare lucru la Cluj daca alte orase nu i se vor alatura. Romanii au memoria scurta, iar cei care au beneficiat de gratuitati sociale si de alte furaciuni legale in epoca post Ceausescu ii urasc acum pe cei care striga jos comunismul. Am avut "placerea" sa lucrez cu cateva persoane foarte atasate de regimul care i-a propulsat inainte, in timpul caruia au ajuns sa faca bani buni in conditii cel putin discutabile. Oameni despre care voi scrie mai pe larg cand timpul imi va permite. In orice caz, in urma viscolului si a zapezii abundende cazute prin tara, am constatat ca oamenii tot asteapta sa vina altcineva sa le dea zapada de la poarta. Fratilor, iesiti si puneti mana pe lopeti, faceti partie ca sa mergeti la munca, curatati-va masinile si pe langa blocuri, fiti gospodari. Cum rahat a ajuns natia asta sa fie asistata social nu pot sa inteleg...

Constat ca in Romania nu mai este gluma, nici macar o gluma proasta iar asta se va vedea in conditiile in care noul guvern trateaza deja electoratul ca pe niste vite proaste duse de nas. S-au dus vremurile in care strigai muie iliescu si radeai copios alaturi de prieteni (eu inca o mai fac spre disperarea mamei si a tatei, poate si a matusii mele cu buletin rosu de psd-eu). Acum molima este mult mai groasa si mai lipicioasa. Acum ciuma s-a intins peste tot ce misca in tara asta, este la butoane, este in institutiile cele mai inalte ale statului, este in institutia avocatului poporului, care s-a transformat in cel mai pupincurist dobitoc din cati am cunoscut pana acum. Din urmasul lui Maniu si Coposu s-a nascut un sobolan mort...

Nu mai este nimic frumos in tara asta si nu din cauza oamenilor dar din cauza actiunilor lor. Nu este deloc de neinteles faptul ca incapand cu ziua de azi toti antreprenorii si sefii de companii se vor gandi de doua ori inainte sa aprobe noi planuri de investitii pe plaiul miroritic. Nu intr-o tara in care nu este predictibil ce masuri fiscale vor fi scoase la iveala in fiecare saptamana. Nu intr-o tara in care primul ministru este adus de mana la serviciu de seful partidului ca in prima lui zi de scoala. Inteleg ca este la inceput si ca nu a avut iesiri publice dar in prima lui conferinta de presa am avut senzatia ca am in fata un scolar de clasa a VI-a care are de facut o compunere despre iarna pe ulitza. Trist.

Am plecat de la nuci si am sfarsit in rahat. Stiam asta insa altceva trebuie sa se intample pentru a abandona sa cred ca totusi exista ceva in tara mea pentru care nu trebuie sa renunt. Inca nu am gasit ce dar nu stiu ce ma va putea impiedica sa aflu...



Niciun comentariu: