duminică, 11 decembrie 2016

Noapte buna



Evident ca nu m-am asteptat la miracole de la alegerile de azi. Ma asteptam la ceva diferente dar nu la scor de rugby... Am avut treaba dimineata si am asteptat sa vad fetele oamenilor din televiziuni inainte sa plec la vot. Am vazut ca toti erau ca la parastas si am inteles cat de grav este.

Am iesit din casa, am dat zapada jos de pe masina, m-am imbracat adecvat pentru a sta afara o ora, poate doua pentru a vota. In Chicago ninge de doua zile dar pana acum nu a fost foarte frig, deci am zis ca poate voi avea ceva dialog de calitate la "coada".

In parcarea bisericii unde am ales sa votez, doar cateva masini. M-au napadit gandurile: s-au terminat buletinele de vot, cine m-a pus sa vin la ora doua dupa masa? Intru timid si un singur domn la masa cu buletine imi spune buna ziua in graiul nostru. "Mai aveti buletine"?, l-am intrebat timid... "Sigur, poftiti de votati"... NIMENI in afara de mine in sectia de votare. Ceilalti membri ai comisiei de vot erau la masa pentru ca in spatele unui paravan se auzeau nervos tacamuri lovind in farfurii. Diaspora a tradat de data asta. Sau nu.

Cred ca diaspora s-a saturat sa fie folosita doar in cazuri disperate si s-a facut ca ploua de data asta. Cat despre mine am ales sa imi exercit acset drept cetatenesc pentru ca mi se pare foarte normal sa cred in miracole. Votez de cand am putut vota si mereu am fost dezamagit de cine a iesit, cu o singura exceptie, un personaj care insa a esuat lamentabil in ultimii ani.  In 2000 am votat cu Vadim in turul doi, desi se zvonea ca bietul nebun avea sa ne scoata de pe harta lumii civilizate. Lasa ca ne-a bagat janghinosul de iliescu (un bou si un tradator de tara) de nu am mai putut duce atata civilizatie. Niciodata nu am putut intelege cum milioane de oameni pot vota (de mai multe ori) cu un comunist atat de brutal si de necizelat precum individul asta... Probabil ca nici eu nu am invatat nimic.

Am plecat de la sectia de votare si am sperat ca in urma mea vor da buluc zeci de mii de votanti. In Illinois sunt zeci de mii de romani si cele mai multe sectii de votare din State. Vremea rea cred ca le-a dat multora planurile peste cap, desi mie nu mi le-a dat. Mi-am rupt din timpul meu si am mers la vot. Ma intreb ce au facut cei 55% din masa de votanti din tara, care a ales sa stea acasa azi. Nu inseamna ca s-au cacat pe viitorul lor pentru urmatorii patru ani?

Ma intreb ce sens a avut Ciolo pentru un an, daca nimic nu s-a miscat in constiinta tinerilor? Tinerii la cluburi iar pensionarii la vot, ce algoritm profitabil pentru toti.

Evident ca sunt trist insa nu asa cum obisnuiam sa fiu in tara de fiecare data cand se afisau sondajele de opinie si cand simteam ca ma sufoc pentru ca eu stiam ca votasem... bine. Acum sunt putin mai detasat si poate putin mai spasit, nu mai cred in duhul apelor si nu mai rectionez atat de violent la astfel de esecuri. Pentru ca ma amagesc cu gandul ca poate pana ma voi intoarce eu, se vor fi schimbat in foarte bine toate lucrurile care m-au facut sa plec din tara. Stiu ca sunt naiv dar mai stiu si ca am puterea de a nu ma mai intoarce.

Pentru ca intr-o tara in care castiga alegerile partide care au liderii actuali condamnati pentru acte de coruptie ori alte fapte penale, in care liderii de carton ai opozitiei se cearta pentru locuri caldute fara o viziune clara pentru tara, fara o alianta cu partide din aceeasi grupa, fara a invata nimic din greselile recente, la ce te poti astepta pentru viitor? PDL a disparut, PNT la fel, PNL mai are putin si dispare in negura istoriei, psd straluceste ca sub sceptrul lui iliescu (un comunist criminal, care a dus tara inapoi cu 20 de ani cand a chemat si a multumit minerilor pentru ca au contribuit la inabusirea tentativei de inlaturare a lui) si castiga alegerile la scor ce ar face de rusine orice alt partid cu pretentii din lumea asta.

Am incetat sa mai scriu anul acesta despre tara mea si despre hotii care au praduit-o de 27 de ani fara incetare. Nu am mai scos cuvintele, le-am lasat doar sa ma arda si sa ma consume pe interior... Chiar si acum ma ard, desi afara ningeca in povesti iar noi ne uitam la concertul extraordinar de Craciun de la Moody.

Pentru toti cei care mai aveti speranta ca ceva bun se va mai putea intampla in Romania, va doresc toate cele bune. Desi realizez ca de fapt lumina a ramas stinsa din nou pentru inca patru ani si ca trebuie sa va spun ... noapte buna.

Niciun comentariu: