marți, 14 octombrie 2014

Despre sobolani si despre somnul natiunii




Ar fi trebuit sa ne mutam pe 1 Octombrie intr-un nou apartament. Am strans tot ce era de strans, in cutii, pungi, saci si am asteptat ziua cu pricina. Cu o zi inainte, ma suna un agent de la managementul companiei si imi spune: “ne pare rau dar intampinam probleme cu actualul chirias, care nu raspunde la telefon si care nu a parasit deocamdata locuinta”.
Pentru ca nu doream sa dorm in parc incepand de a doua zi si pentru ca nu era vina mea ca respectivul nu parasise locuinta, le-am cerut onorabililor sa imi ofere o alta locuinta, pentru ca platisem deja in avans locuinta in care ar fi trebuit sa ne mutam.

Ne-au oferit la alegere doua apartamente, in zone total diferite de zona in care trebuia sa ne mutam, insa nu am stat mult pe ganduri, am ales unul din ele si ne-am mutat.
Aici te vei muta intr-o cladire intotdeauna prin intrarea din spate a acestuia, pentru a nu bloca accesul locatarilor - aproape toate cladirile au cel putin doua intrari. Am insistat sa ramanem la un apartament de la parter si sa nu mai caram toate lucrurile noastre pana la etajul 3, pe scari, pentru ca aveam sa stam acolo doar pe o perioada scurta de timp.
Inauntru am fost placut surprins sa gasesc totul nou in bucatarie si baie, parchetul proaspat dat cu lac, insa jale mare la capitolul geamuri, care sunt o mare problema aici, in sensul ca nu toate sunt noi, multe nu se deschid, fiind blocate, multe sunt atat de coapte incat ramai cu manerul in mana atunci cand incerci sa le deschizi, iar unele sunt atat de vechi incat iti intra vantul in casa iar iarna trebuie sa pui celofan pe dinauntru ca sa nu iti zboare vantul basca in timp ce stai pe fotoliu...
Asa ca aveam sa ne mutam din nou, insa de data asta costurile vor fi suportate de compania ce administreaza cladirea, pentru ca nu au respectat data in care apartamentul trebuia sa fie liber.

Surpriza insa avea sa vina dupa ce am bagat totul in casa provizorie… In coltul blocului trece Brown Line, unul din metrourile din Chicago, numai ca acest metrou circula exclusiv pe deasupra terenului, cam la zece metri inaltime. In prima seara, in pat fiind, am putut auzi foarte clar in linistea noptii “doors closing”, statia metroului fiind la numai 20 de metri de bloc. Nu mai spun de zgomotul produs de garniturile de tren care trec prin zona. Ma gandeam ca am plecat din zona in care am locuit un an din pricina zgomotului produs de avioane si am ajuns intr-un loc in care la fiecare trei minute trece o garnitura de tren la cativa metri de cladire. Insa sunt zeci de mii de locuinte pe langa care trece metroul ori pe deasupra carora trec mii de avioane zilnic, ori prin fata carora trec zecii de mii de masini de diferite gabarite si ma gandesc cum s-au acomodat acesti oameni cu zgomotul? Or fi toti surzi sau or lua pastile de somn? Ma indoiesc, cred ca nu-l mai baga in seama.

Sa nu va ganditi ca aici nu traiesc sobolani si nu vorbesc aici doar de cei in doua picioare, care se straduiesc cu toata fiinta lor sa devina sobolani in adevaratul sens al cuvantului prin vorbe si fapte. (probabil ca in curand o sa incep sa scriu despre asta pentru ca este pacat la cat material am sa nu las sa curga ceva cerneala)
O nu, aici traiesc unii din cei mai sanatosi sobolani din cati am vazut si inca in numar foarte mare. Acestia trec nestingheriti strada, aproape la orice ora din zi, mai ales in zona aleilor din spatele caselor, acolo unde sunt tinute tomberoanele de gunoi. Se incaiera si se bat intocmai specimenelor cu doua picioare. Cei mai slabi sunt eliminati de competitie si raman intinsi pe campul de lupta. Se simte din plin lipsa pisicilor maidaneze… De un an cred ca am vazut vreo doua pisici libere insa nu sunt sigur ca nu apartineau cuiva. Aici pisicile se cumpara din adaposturi, la fel si cainii si alte animale de companie. Cand ma gandesc ca ultima pisica avuta in tara a fost culeasa de mine de pe marginea unui sant… si despuricata cu praf special in cada…

Americanii arunca foarte multa mancare asa ca indiferent de cat de des se ridica resturile, sobolanii se lafaie, se inmultesc si se ingrasa pe masura. De ce nu sunt exterminati, habar nu am… Unii colegi imi spuneau ca avand doua intrari la case, daca din greseala una din usi ramanea deschisa pe timp de vara, atunci cu siguranta gaseau un sobolan calare pe masa sau in locurile in care acestia gaseau mancare. Sub oras mai exista un alt oras. Sunt autostrazi care merg pe sub zgarie nori, sunt magazine si spatii comerciale subterane, chiar hoteluri care au cateva niveluri sub pamant si in care de obicei exista birouri, cantine, restaurante, servicii diverse. Evident ca toti mananca si fac deseuri care sunt foarte appreciate de sobolani.
Una din colege se stramba mereu cand aude de soareci ori sobolani si ne spune ca sare mereu pe masa daca vede un astfel de specimen in casa. Noi radem si ne gandim imediat sa-i facem o farsa si sa facem o hartie sa se miste singura prin birou, convinsi fiind ca ea va rupe instant biroul…

A plouat sanatos ieri si azi dimineata. A iesit soarele acum insa sunt cam 18 grade C. Inca vezi oameni in slapi si cu geci de iarna pe ei si cu caciuli pe dovleci. Dimineata au urcat in autobus trei fete in pijamale groase si cu papuci de casa, cu rucsace in spate, cu siguranta veneau de la vreo petrecere in pijamale, foarte gustate de adolescenti aici. Ii doare fix in cur ca se uita lumea. De fapt lumea nu se mai uita. Probabil ca s-ar uita putin daca ai iesi afara in costumul lui Adam, dar nu sunt sigur nici de asta.

Intre timp ne-am mutat in noul apartament, totul este bine si frumos, peretii varuiti, parchetul lacuit si ce este mai important este faptul ca este liniste… Doua zile nu am avut nevoie de aurolac, a fost din belsug de la parchet. Vis-à-vis de cladire este un parc, asa ca avem acum si aer de calitate.

Aseara mare zarva mare, “intrati cu totii in beciuri” ca vine tornada. Tornada nu a venit in oras, a preferat sa il ocoleasca. Pe unde trece insa raman doar fundatiile caselor, daca au asa ceva. Pentru ca peretii caselor sunt din placi de USB, acoperisurile sunt la fel, construite din materiale usoare, cred ca daca mergi cu bicicleta mai cu viteza poti sa treci prin zidul unei case… Tornada nu a venit insa urmeaza lunga iarna americana.

Mare zarva in politica noastra nationala, Piticot l-a descoperit pe Urechila. Sub o forma sau alta, marele om de stat Pictor Vonta, nu trebuie lasat sa ajunga in fruntea tarii, indiferent de cat de multe intoxicari sau realitati ar invada spatiul audio vizualului, indiferent de cat s-ar da peste cap oligofrenii de la Antena 3 si oricat ar invoca in cor ca tunetele si trasnetele lui Manitou sa se pogoare peste dealul Cotrocenilor. 
Omul nu are coloana vertebrala si este manevrat de aceleasi forte comuniste care dominau tara acum 10 ani. Se pare insa ca somnul natiunii noastre nu conteneste a naste monstri iar asta pare sa ii bucure pe conationalii nostrii si sa le dea sperante ca de data asta va fi mai bine, ca asta este mai tanar si are vana… Ca socrelu’ nu mai are de cand cu accidentul cu Bombonel, pusca si bilutele primului.

In rest, liniste si pace, constat pe retelele de socializare ca lumea se plimba prin Spania, mananca paella, unii isi fac ziua si posteaza pervers torturi delicioase, altii posteaza borcane cu muraturi si retete de prajituri, se imbratiseaza in poze femei cu femei, se duce lumea de rapa nu alta…


Niciun comentariu: