sâmbătă, 23 august 2014

Despre mama mea, despre clima, burgeri dar si despre sobolanii rosii

Cati dintre voi i-ati spus mamei voastre ca o iubiti? Cati dintre voi i-ati spus mamei voastre ca o iubiti in timpul vietii ei? Cati dintre voi ati facut publica iubirea pentru mama voastra? Nu-i asa ca este greu? Nu este asa ca este greu sa ii spui mamei tale ca o iubesti?
Ei bine, am zis sa sar si eu peste aceasta bariera si sa fac ce se cuvine de facut: mama, te iubesc si as vrea sa iti fi spus asta mai des.
Sa iti spun ca ai fost o mama buna? Stii asta, chiar daca nu mi-ai cumparat niciodata Pegasul atat de mult visat. Copil fiind, simti uneori ca esti buricul pamantului si ca ti se cuvine tot. Acum stiu insa ca mi-ai oferit atat cat imi puteai oferi si ca tot ce ai facut ai facut pentru noi.
Sa iti spun ca ai fost o mama blanda? Stii asta, chiar daca mi-ai dat cu linia in cap acum treizeci de ani si ai fost apoi cotropita de remuscari. Un copil nu uita momentele in care este ranit insa uita cu repeziciune momentele in care primeste tot ce are nevoie si chiar mult peste.
Sa iti spun ca ai fost o mama intelegatoare? Si asta stii, pentru ca ai trecut dupa o vreme peste baricada ce statea intre noi, ca urmare a nenumaratelor mele alegeri nonconformiste.
Sa iti spun ca fara ajutorul tau, al vostru, nu am fi putut sa plecam si sa lasam in urma tara asta a noastra in care nu mai poti sa traiesti din cauza sobolanilor astora care ne-au furat-o?
Sper ca in primavara vei putea trece peste ocean si ca vom putea recupera cate ceva din anul ce a trecut.

De cateva zile umezeala este intre 70 - 90% in aerul respirat. Toata lumea nervoasa, lipicioasa si obosita. Azi am avut o petrecere a salariatilor, cu hot-dog, burgeri, muzica live, trei tombole, galeti cu apa si gheata, garaje sale si la sfarsit natura dezlantuita in voie. Am obtinut autorizatie de la primarie si am inchis strada.
Am pus corturi, am pus scaune, bancute, gratare si un vas urias pentru fiert cremwursti. Vecinii au scos si ei vechiturile pe strada la vanzare. Se vinde orice, ca la noi la talcioc. Americanii vand orice care nu le mai trebuie la pret de un dolar. Vrei un coltar de bucatarie? Un dolar... Vrei un televizor antic din 1950? 1 dolar. Vrei un set de vase de bucatarie? 1 dolar.

Nu afacerea in sine este interesanta pentru ei cat socializarea. Se organizeaza "garaje sale" la fiecare colt de strada in fiecare week-end. Poti cumpara cam orice si de multe ori produse noi, cu eticheta, nefolosite, pentru ca la ei marketingul este agresiv si se lasa si pacaliti usor de "oferte". Scot tot felul de jocuri in strada si joaca de-a valma adulti si copii. Si te invita sa li te alaturi, chiar daca nu te cunosc. Azi i-am umilit, aruncand direct in gaura doi saculeti de nisip din trei, de la vreo 15 metri. Mi-au dat un shot de tequila din partea casei. Eu le-am dat bilete la tombola, ei nu au castigat nimic.
Altii au castigat bilete la cina la restaurant, la muzee, la fotbal american, in total patruzeci de premii.

Deci au venit cam 150-200 de salariati la party, a cantat solo si cu parul in ochi un chitarist, de altfel talentat, contra a o suta cincizeci de dolari pret de doua ore, am carat apa si sucuri cred ca jumatate de camion; au baut cetatenii apa, cum bea apa boul vara... Beau apa si sucuri din alea cu o tona de zahar si le curgea transpiratia pe spate... Practic simteai cu respiri vapori de apa.

Cand s-a anuntat ca suntem gata cu haleala, s-a format un rand subtire, unul in spatele celuilalt, asteptand sa primeasca un hot-dog sau un burger sau pe amandoua, nimic nu a fost limitat.
Ma uitam si ma minunam cum de instinctiv stau in linie, inclusiv copiii... Nu am cum sa uit gramada de oameni care se formeaza in tara atunci cand se da ceva...

Zece minute dupa ce am terminat de dat premiile la tombola si am lichidat si ultimul burger, terminand astfel petrecerea, a inceput sa ploua torential, ceea ce a insemnat ca ziua s-a incheiat bine. Cativa au ramas in ploaie si si-au turnat in cap galeti cu apa si gheata iar cativa au vomitat... Nu din cauza faptului ca primii si-au turnat apa in cap, ci din cauza ca burgerii nu mai incapeau in tuburile lor digestive...

La sfarsit mi s-a explicat ce inseamna "butt call", atunci cand cineva a raspuns la telefon, a vorbit putin si s-a scuzat spunand "sorry, it was a butt call". Cand tii telefonul in buzunarul de la spate, te asezi iar telefonul formeaza involuntar un numar de telefon, se cheama ca ai efectuat un "butt call".

De cateva zile, printre picaturi, nu am putut sa nu remarc potopul de guzgani ce apare prin presa, preaslavind reintoarcerea tatucului Nastase printre cei vii, in vreme ce alte articole relateaza despre coborarea lui Patriciu printre cei morti. Lasand la o parte faptul ca numai reeducat nu pare primul numit, (stiut fiind faptul ca cel de-al doilea a fost elevat) el lansand deja ironii din poarta inchisorii, toti cei care i-au lins fesele inainte nu au intarziat nici acum sa vina si sa dea din coada ca niste catelandri supusi.


Ditamai sefii de camera deputatilor (de altfel fosti strungari), senatori, dau din coada, coada intre picioare fiind si indreptata inspre bot. Si bineinteles ca toata lumea, inclusiv varanul, inclusiv impuscatul, latra ca vinovat este Basescu. Dar oare pentru ce a fost arestat bombonelul?
Nu cumva din cauza ca a furat din banii statului? Si de ce o fi fost arestat si a doua oara? Ca doar la guvernare era partidul lui in momentul in care s-a dat sentinta. Cum pot fi unii oameni atat de botanisti si de incuiati la cap incat sa creada ca proaspatul barbos este nevinovat? Tara asta isi merita soarta uneori.

Aici, in tara in care traiesc, pentru aceleasi fapte, probabil ca onorabilul domn ar fi iesit in douazeci de ani de la mititica, insa pe plaiurile mioritice se poate dupa numai cateva luni. Si proaspatul gusat, caruia ii trebuie deja vreo doua cercuri - domn doctor Pictor, il va spala si il va albi fara probleme pe maestrul caruia ii datoreaza actuala pozitie. Fotografia de mai jos a aranjat la timpul ei intr-un fel gandurile din viata mea, cumva mi-am dat seama ca nimeni nu trebuie sa fie mai presus de lege, indiferent ca a fost demnitar si ca a furat un miliar de euro din banii romanilor sau ca a fost un biet gainar. Desi gainarul primeste de obicei mai mult decat a primit fanfaronul asta.

Iar maestrul va putea iar sa dea ordine potailor obediente din psd, chit ca nu va mai putea ocupa vreo functie politica decat abia cand boasele ii vor atarna prea lungi si obosite spre pamant.
Se anunta o toamna interesanta, cu multe cutite lungi ascunse in maneci si cu multe gropi sapate de toata lumea.
Si daca vor castiga sobolanii rosii, inseamna ca bietul popor roman nu mai are nicio sansa, inseamna ca trebuie sa lasati orice speranta voi ce mai sperati intr-o viata normala in tara voastra.
Inseamna ca de la inceput si pana la sfarsitul vietii, ati fost sortiti sa traiti intr-o tara care v-a oferit mereu "decat" (cum ar spune unii) iluzia ca peste cinci ani va fi mai bine...
Daca in douazeci si cinci de ani tara asta nu a fost in stare sa construiasca o autoastrada care sa o strabata de la est la vest ori de la nord la sud dar exista totusi atatia politicieni milionari (care slava Domnului au inceput sa fie intrebati cum si-au dobandit averile) inseamna ca romanii ar trebui sa inceapa sa gandeasca putin ca toata clasa politica actuala nu le serveste interesele.
Ar trebui sa invete sa se uite dincolo de sticla televizorului si dincolo de limitele in care clasa politica actuala doreste sa tina captiva o mare parte din masa de votanti.
Ar trebui sa se uite mai mult la History in loc sa se uite atat de mult la Antena 3 si ar trebui sa citeasca mai mult Patapievici, Cartarescu (pe care am avut norocul sa il reintalnesc la Chicago) in loc sa asculte predicile lui Gadea despre varani, sedii confiscate, basisme si efectul razelor de luna asupra galosilor de guma.






Niciun comentariu: