marți, 20 februarie 2018

Despre nimic in general si despre cand se hotaraste Iliescu sa ne lase in special

Cred ca era prin '92 cand aparusera tigarile LM la noi, alea cica made in USA. Era o promotie cu Road 66, trebuia sa trimiti cuponul respectiv la o casuta postala si se tragea la sorti cine pleca pentru 3 saptamani sa faca efectiv drumul pe Route 66. Evident ca am visat cu ochii deschisi la excursia aia, insa nu a fost sa fie. Apoi am inceput sa aplic an de an online la loteria vizelor. Vili mi-a adaptat o fotografie pentru a fi la dimensiunea ceruta de ei si am aplicat cu ea ani in sir. Nu era nicio dorinta in sufletul meu de a pleca aici, era doar gandul ca poate voi avea sansa de a fi selectat odata... Nu am castigat nimic nemuncit in viata mea, asa ca atunci cand am castigat loteria, am spus ca asta este sansa noastra de a abandona locul in care ne-am nascut, am crescut si atat de mult am sperat in schimbari dramatice dupa caderea comunismului. Da, am abandonat corabia.

Consider ca am fugit acum aproape cinci ani. Am fugit fara sa ne uitam in spate, doar cu hainele de pe noi aproape. Am fugit pentru ca eu unul ma sufocam zi de zi, chiar daca aveam o profesie frumoasa. Nu stiu cum traiti voi, acum, cu statul paralel acolo, cu revolutia fiscala, citesc stirile si ma vad acolo, in mijlocul vostru, neputincios, si plin de mahnire ca oamenii nu sunt in strada pentru a-si cere drepturile. Aveti dreptate, oamenii au votat - cei care au fost la vot, asa ca ce mai ramane de facut? DNA-ul nu poate sa ii ia pe toti cei care au furat, cred ca o mare responsabilitate revine societatii.

Nu am muncit o zi "la stat", de pe bancile facultatii am trecut direct in mediul privat, unde am cunoscut mari deziluzii... personale si profesionale. La privat nu ai sindicat, nu esti aparat de abuzuri ale angajatorului, de multe ori nu ai unde avansa profesional decat daca iti dai demisia si pleci mai departe la urmatorul job. La primul meu job in mediul privat castigam jumatate decat castigau colegii mei "la stat". Fara sporuri, fara bani de miel, de muraturi, de porc, de Craciun. Nu, nu este usor in mediul privat, pentru ca nu lucrezi cu banii statutului, depinzi de licitatii, de lucrul bine facut, de recomandari si asa mai departe. In plus, ai de platit taxe la toate corpurile profesionale la care esti membru. Nu mai vrei sau nu mai poti sa platesti, ai invatat degeaba 10 ani.

Ma intreb acum, de unde plateste Statul roman aceste salarii marite ale angajatilor sai, in conditiile in care mediul privat nu mai produce mare lucru si este nevoit sa puna oamenii pe liber. Cum de unde, din imprumuturile externe, din certificate de trezorerie, din bani luati de la infrastructura, pentru ca la ce mai trebuie infrastructura votantilor PSD? Ba baetz, in cativa ani tara se va prabusi sub propria datorie. Pensii pentru noi, cei care am cotizat 15-20 ani? Pai de unde, daca in tara vor fi ramas doar pensionarii? Cine sa mai cotizeze in sistem? Cu Viorici si pasarici de genul doamenlor puse recent la butoane de conu' dragnea, nu mai vad nicio luminita la capatul tunelului.

Eu i-am luat de foarte mult timp farfuria in penis lui dragnea si in general la toata clica lui - lui iliescu de la prima mineriada de fapt, dar cui ii pasa de mine? Sunt acum doar un imigrant coclit care tipa de departe. De ce mai tip de fapt? Pentru ca imi doresc sa vad o tara ca afara atunci cand ajung la Otopeni, cu oameni frumosi, civilizati, cu conditii normale in trafic, fara caini si rahati pe strazi, fara noroi pe trotuare sau macar cu trotuare decente... Pentru ca din toti banii aia jefuiti de toti primarii perindati pe la butoane, macar jumatate ar fi trebuit sa se intoarca in societate. Infrastructura, spitale, scoli, cercetare.
Despre ce vorbim aici? Astia inaugureaza cate 10 km de autostrada cu surle si trambite si apoi ii baga imediat in reparatie, ca se surpa drumul cu tot cu masini pe el.

Citesc stirile din tara neincetat, sperand ca intr-o dimineata voi fi surprins placut cu ceva. Constat insa ca nimic nu este normal, nimic din ce ar trebui sa faca oamenii fericiti, sa uite de griji si de lipsurile continue, nu se intampla. Doar oug date noaptea, doar lupte interne, doar cum sa moara capra vecinului. Hello, ba baetz, dar romanii, romanii cand mai traiesc si ei, cand se mai relaxeaza? O sa imi spuneti ca s-au relaxat cand i-au lasat pe ceilalti sa voteze, si nu am cu ce sa va combat... Din pacate in Romania este democratie acum si se presupune ca au fost respectate legile democratice.

Si aici este nebunie, pentru ca lumea in intregul ei evolueaza rapid, insa oamenii nu sunt atat de indarjiti, li se mai da cate ceva ieftin - gen benzina, mancare, nu se mediatizeaza foarte mult problemele politice, oamenii au alte optiuni de a petrece timpul liber.
De departe sunt cu sufletul alaturi de voi, depinde de care parte a baricadei sunteti... Si cu dragnea ramane cum am stabilit. Puteti merge si voi la filmul cu ... farfuria, este gratis.


Niciun comentariu: