joi, 28 martie 2013

Despre vaci


Murat este un baiat in varsta de cinci ani, vecin de apartament cu parintii mei. Traieste cu mama sa, cu sora acesteia si cu bunica lui. Dupa ce vine de la gradinita isi petrece timpul la parintii mei, pe care ii indrageste si carora le spune "mamaie" si "tataie". El nu mai are bunici, in afara de bunica cu care sta. De ceva timp a invatat sa deseneze vaci, in fapt ceva ce seamana a un animal, pentru ca burta este un dreptunghi, iar picioarele animalului sunt nefiresti de lungi. Deseneaza vaci si se preface ca mulge vaci, cu gesturi care iti starnesc rasul... Neinspirat fiind, i-am criticat un desen si i-am spus ca nu seamana cu o vaca ceea ce a desenat el pe hartie. M-a privit cu ura si nu a spus nimic. Dupa circa jumatate de ora, fiind angrenat intr-o discutie cu varul meu, aflat si el in vizita la parintii mei, Murat si-a adus aminte de jignire si brusc mi-a aplicat fericit un pumn fix in coaie... M-am indoit, nu inainte de a-l lua la suturi...


Multe vaci mi-a fost dat sa vad sezonul asta, dar asa vaci ca in ultimile zile mai rar. Vrei sa vorbesti ceva cu ele si ies din birou, trantind usa, suparate ca vacarul pe sat, vin si trantesc dosarele de nu stii ce sa faci, sa te feresti, fiind posibil sa-ti dea si o palma... Una mica de respira greu e cea mai vaca din turma, reusind sa ne ridice adrenalina tuturor. Uitandu-ma la ea imi este lesne sa mi-o imaginez cacandu-se din picioare... ceea ce va doresc si dumneavoastra (sa va imaginati...nu sa performati)


Brusc, dar nu stiu de ce, imi vine in minte vecina de sub noi, asa ca si aiurea... De care suntem mereu rusinati a doua zi, dupa ce scartaim patul in miez de noapte. Eu sunt rusinat mai putin, pentru faptul ca scartaim patul la noi si vecina isi poate inchipui ca sarim in pat, pana in tavan si ca de asta ne scartaie patul. Fuck off... Daca ar fi sa-mi reprim si placerea scartaiatului patului, atunci ce placere mai ramane, alta in afara de ragait mici cu cola? Mereu ii spun sotiei ca precis vecina o sa vrea sa vina la noi (sa ne intrebe daca nu avem sa-i dam imprumut o cana de zahar...) daca mai continuam sa scartaim si sa facem zgomote, iar ea ma plezneste acuzator, ca si cum eu as invita-o peste noi. Nici gand, vecina are un cur cat al ...felinei din poza de mai sus...




Si, era sa uit... dimineata, un domn sofer ne ducea inspre ...staulul vacilor si intr-o curba, drept in mijlocul drumului un caine incerca si reusea chiar sa dezlipeasca de pe caldaram o baliga de cal, alungita pe cativa metri de rotile unei masini trecute nu cu mult timp inainte peste ea. Sarmanul animal era hamesit si inghitea bucati mari din branza aceea de spurcaciuni (cum ar fi spus Pascal Brukner in Luni de fiere), fericit ca isi indestuleaza stomacul cu ceva proteine. Pentru de dimineata!




Niciun comentariu: