vineri, 11 august 2017

Despre nimicuri in general




Cateodata mi se face dor sa ascult ceva in romana. Asa ca am ascultat cursurile obligatorii de la corpul auditorilor financiari, vreo 10 ore, toata ziua… am capul cat o banita de la atat cod etic, tratamente fiscal si control de calitate. Care calitate…?

Am inceput sa visez in engleza, nu am mai realizat pana acum dar aseara am avut un cosmar si toti vorbeau in engleza. Se facea ca imi furasera masina. In vis aveam iar un Matiz alb… desi niciodata nu am avut un Matiz alb in realitate, doar am condus unul ocazional, cand lucram la Ardaf. In America nu exista masini de serviciu ca in Romania, doar sa fii cine stie ce persoana foarte importanta ori distribuitor. In tara insa orice directoras la stat are masina de serviciu plus sofer, de parca l-ar durea intre cur sa isi conduca singur masina. Din cauza asta banii se duc unde se duc si tara nu are autostrazi care sa o lege de lumea civilizata. Pentru ca s-au sifonat banii de 28 de ani, fara sat. Romania merge spre nicaieri din pacate.

Acum, ceva timp a venit la mine o colega (ce-i drept batraioara) tremurand ca varga sa imi spuna ca a facut ceva groaznic intr-un worksheet, ca au disparut toate icons din partea de sus a foii. Apasase “collapse the ribbon” si era galbena ca lamaia. I-am spus ca a facut ceva grav si s-a scurs pe scaun. Cu astia nu este bine sa glumesti… I-am spus ca o sa remediez stricaciunea doar asa ca sa fie mai atenta data viitoare… mai avea putin si imi pupa mana ca nu i-am dat warning letter - cred.

Tot acum ceva timp am avut surpriza sa vad un soarece mergand linistit pe langa scaunul meu. Am vrut sa pun piciorul pe el dar cum era de asteptat, a disparut inainte sa apuc eu sa ma ridic de pe scaun. Evident ca am explodat haotic, injurand bietul rozator din toti rarunchii. A urmat amplasarea a catorva capcane lipicioase pe tot etajul, am adus pisica si am batut-o ca sa stea fortat in biroul meu (…), dar degeaba, nu i-a placut, nici macar nu mi-a dat senzatia ca se straduieste sa ia urma soarecului… Normal, la cate bobite mananca doar nu o sa prinda soareci. 
Mai mult decat atat, la o zi dupa amplasarea capcanelor, cotoiul a venit la noi cu laba lipita de una din ele, miorlaind haotic si implorandu-ne sa il ajutam sa scape de ea… In cele din urma am gasit soarecul sucombat pe una din ele...

Acum o saptamana cotoiul si-a dat demisia din post si a parasit biroul, migrand spre necunoscute zari. Mare jelanie in randul colegelor care obisnuiau sa il pupe sub coada dimineata dar si mare satisfactie in randul celor care nu il suportau - pezevenghiul obisnuia sa sara pe birouri sa le bea cafeaua cu lapte...

Mi s-a reprosat de catre Corina din Boston – na ca te dau pe goarna – ca m-am schimbat si ca nu mai sunt funny. S-ar putea sa fie asa, mai ales ca am incetat oarecum sa ma consum pe teme politice. Cred ca aveam farmec atunci cand il injuram pe iliescu sau cand il blamam pe boul de ciorbea, da, ii scriu cu litere mici pentru ca dobitocii astia nu isi au locul in istoria moderna a tarii noastre. 
Cred ca mi-ar trebui o saptamana departe de lumea dezlantuita din Chicago pentru a reveni la o stare mai buna. Nu spun ca nu am timp sa scriu dar chiar ca nu am stare sa scriu ceva haios cand vad ca oamenii care ar trebui sa faca ceva in tara au tras pe dreapta si au predat tara cu totul hotilor...

Vad prin presa din tara ca lumea este foarte curioasa si nerabdatoare sa vada sange din nou, intr-un potential conflict armat cu NK. Ba unii chiar il dau invingator pe individul ala tuns ca un personaj de desene animat. Eu ii asigur ca nu numai ca individul nu are nicio sansa in fata tavalugului celorlalte tari (chiar dar ceva imi spune ca el a fost incurajat de catre vecinii mai mari de la nord sa faca aceste provocari) dar o sa fie vai de oamenii aia simpli care oricum se hranesc cu radacini si sobolani pentru a putea supravietui. O tara in care nu exista telefoane mobile, internet pentru populatie sau alimente de baza, dar inraita sa isi apere conducatorul suprem.  Pun pariu ca in cazul unui conflic militar cei mai multi se vor indrepta catre granita de sud si isi vor abandona armele sio pe maretul conducator.

De o luna noi am incetat sa consumam carne din supermarket ori la restaurant. Plus orice fel de carne procesata. Am ajuns la concluzia ca nu este sanatos acest obicei al meu de a avea carne la orice masa. Acum consumam salate, samburi, multe fructe si legume. Incerc sa nu ma gandesc la carne desi corpul imi spune ca sunt in colaps. Consumam ocazional peste pescuit, mai rar oua si branza. Simt cum mi se lungeste creierul din lipsa proteinei animale, dar coafura rezista... Carnea in majoritatea ei aici nu este buna, pentru ca este crescuta cu produse GMO - modificate genetic - care fac sa creasca animalul mult mai repede si cu costuri reduse. Daca mi-ar fi spus cineva acum o luna ca voi manca salata de cruditati in loc de cina i-as fi ras in nas. Sunt alternative aici cu magazine specializate ce ofera carne provenita de la animale crescute doar cu iarba, asa ca mai rarut ca-i mai dragut...
Nu va ganditi ca in Romania carnea este mai sanatoasa. Am fost cenzor la o ferma de porci prin anii 2000 si am vazut cum li se introduceau in hrana saci intregi de medicamente, metale si alte chimicale care ii faceau sa creasca rapid. La sacrificare animalele aveau ficatul galben iar carnea nu mai avea gust natural. Traim intr-un timp si intr-o lume in care cresterea animalelor in mod traditional a devenit nesustenabila, pentru ca nu se mai poate produce in conformitate cu cererea. Si atunci se produce industrial. Ori la scara asta produsele nu mai pot fi controlate sanitar. In fine, asta este o discutie care necesita interlocutori... 

Sa mai scriu si eu oare despre cazul episcopului din Husi, aluia de ii placea sa umble pe la dedesubturile seminaristilor bine parfumati? Sau al aluia de canta pe la tembelizor si abuza si el sexual tineri? Ce ar mai fi de spus? Probabil ca ei sunt zeci, poate sute. Nu sunt impotriva bisericii si religiei de orice fel, cata vreme religia indruma oamenii spre ceea ce ar fi normal sa indrume: spre deschiderea spiritului, spre fapte bune, spre iubirea de semeni si spre cumpatare, spre descoperirile stiintei, spre cunostinte noi. Consider ca lumea in care traim a depasit de mult evul mediu. Cred ca toata conducerea BOR ar trebui decapitata si adusi in fata oameni noi cu ... orientare noua, cu deschidere catre secolul in care traim. Mai cred ca biserica, daca mai vrea sa joace un rol in societate, ar trebui sa mearga goala (sa-si lepede masinile de lux, bastoanele de aur, straiele cusute cu aur, bostanii aia cu pietre pretioase de ii poarta pe cap la slujbe) si  inaintea norodului si sa ajute saracii din avutul ei. Isus a venit pe lume gol, a umblat in lume fara haine aurite, a mers pe un magar si a plecat din lume tot gol. In rest, de manipularea maselor cu religia suntem satui. Ei nu sunt Dumnezeu. Atat.

Si La Multi Ani Luminita!



Niciun comentariu: